Pages

Nak baca lagi? HEHE :D

04 March 2013

Sumpah benda nih awesome gila!

Bismillahirrahmanirrahim,

Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!! *terbelahak mak aku kat dapor =.=

Hahahahahahahaha, mood tengah excited gila babeng nih. Arkkkkkk!

Hahahaha, okayyyy sabar rasyidah sabar.

Bhahahaha, nak dipendekkan cerita marilah kita beramai2 menonton video nih.



Nama benda alah nih Macbook Air Mirror // Mirrorbook Air dan macam2 lagi lahhh nama benda alah nih.
Tapi function tetap satu, iaitu tengok bulu kening tebal ke tak. 
Memang stail gila lahhhhhh benda nih. Hahahahahaha :DD
Kalau dapat satu, rasa macam nak lompat satu dunia.*melampau betul* Hahahaha XDDDDD
Sangat awesome lah cermin nih, aku rasa nak lempang satu dunia kalau aku tak dapat cermin nih suatu hari nanti! 
Kuang asam betul nak lempang2 orang =.=

Utube user kat atas kata, dia beli kat Akihabara.
Fakta Akihabara : Nama pendeknya, Akiba. Bukan Akibat. Okayyy, tempat nih kat Jepun. Aku bukan stalker negara Jepun lahhhhhh, tapi asal aku nampak gadget2 yang cute // awesome je mesti orang tuh beli kat Akihabara Akihabara Akihabara. Haihhhh, melepasss. Okayyyy, Akihibara nih satu tempat kat Jepun yang tempat nih memang penuh dengan orang jual2 gadget, benda2 weird // awesome // cute sume campak kat sini. Aku dengar2 je lah. Perginye belum. InshaAllah one day aku dapat helicopter sendiri, aku fly sana.

Kenal Daiso tak??? Kedai Daiso nih asalnya dari Jepun. Daiso nih bagi aku, ala2 kedai RM2 Malaysia *kedai 1Malaysia takde kena mengena kat sini, tapi aku suka kedai RM2 gak LOL*. 
Daiso nih kira Jepun punya kedai 100yen. Tapi Daiso masuk Malaysia, jadi la Daiso kedai RM5.
Tiap2 barang harganya RM5 tak kira la besar ke kecik ke, lantak kau lah kau nak beli ke tak.
Daiso nih buat aku rambang mata dan nafsu boros pun dah sampai. Bhahahaha XD
Banyak gila benda2 cute kat kedai Daiso nih.
Kalau aku pergi Daiso, memang lama gila ahhhh pusing2. 
Kedainya pun besar sikit kalah kedai RM2. *sorry kedai RM2, aku tetap sayang kau gak, tapi kau nombor 2, kau kan suka nombor 2? Hahahahaha bodoh =.=*

Mostly barang2 kat Daiso nih cute2, barang2 harian kehidupan orang kat Jepun. Contohnya bekas makanan bawak pergi sekolah ke etc etc etc. Jangan la suruh aku cite pasal apa yang diaorang jual kat sana, tak cukup tangan aku nak taip kang.

Sebut pasal bekas makanan nih ataupun orang melayu panggil tupperware padahal takde kaitan dengan tupperware pun, hari tu aku dengan Hani pergi Daiso nak cari bekas makanan // bento box nih. Kononnya nak makan bento  (lunch // sonang cito makanan lahhhh, adoiiii ). At last, tak beli pun. Sebab? Sebab bento box nih kecik sangat, aku tak tau nak letak apa kalau beli nanti. Nasi lemak 50 sen pun tak muat! Silap haribulan kalau aku beli, aku jadikan kotak kerongsang. Bhahahaha XD

Credit goes to casaBento.com for the pic.
Domo arigatou gozaimasu!


Haritu jugak, ada botol2 sos//kicap kecik2 kat situ aku nampak. Besar ibu jari je wehhh. Mak datok bappak lah keciknyeeeee! Nak sumbat apa dalam botol tuh kecik sangat! Tergelak2 aku kat Daiso marin, naseb baik tak ramai orang =.=

Okayyyyy, biasanya kan. Kat high school kat Jepun, pelajar2 pompuan kat sana yang nak menggatal // flirt dengan pelajar laki kat sana, si pompuan tuh akan buatkan bento untuk laki tuh. Pompuan tuh offer makan la. Biasanya pelajar2 laki kat sana memang kenyang makan bento pompuan2 tuh je, tak payah keluar duit beli makanan kat cafeteria // kantin.  Diaorang kadang2 makan sama2, kadang2 tak. Depends kat pelajar pompuan tuh cun ke tak. Bento2 yang pompuan gatal nih buat sememangnya comel. Mesti sedap la kot. 

Ni lah contoh bento.
Nak lebih, google la sendiri =.=
Dahh masuk part pelajar pompuan dengan pelajar laki nih, meh aku nak cakap sikit pasal APA YANG DIAORANG BUAT BILA DAH TAMAT SEKOLAH aka WAKTU GRADUATION DAY. Benda nih based on drama Jepun tajuk pe entah yang aku tengok kat 8TV dulu. Time tuh aku budak lagi law.


Nih uniform budak laki kat high school Jepun sana. Nampak tak Second Button kat uniform tuh? Okayyy, bila dah habes sekolah. Si pelajar laki nih, akan cabut Second Button tuh dan kasi kat pelajar pompuan ataupun junior pompuan yang si pelajar laki nih minat. Amboiiiiiiiii~ Sweet sungguh. Memang sweet habes ahhh, time aku tengok drama Jepun tu pun aku macam "Bestnye senior year".

Okayyyy, kenapa Second Button kan? Kenapa tak First Button? Ke pelajar laki nih minat Kedai RM2 dan minat nombor 2 jugak? *bhahahaha, tiba2 lak masuk kedai RM2*.

Kenapa Second Button? Aku pun macam tertanya2 time tengok drama tuh. Then pandai pelakon tuh explain jugak kenapa Second Button. Sebabnya, Second Button nih la yang paling dekat dengan hati pelajar laki tuh. Ceeeeewah~ Second Button nih jugak ada banyak simpan memori dan perasaan yang dialami oleh pelajar laki tuh sepanjang dia sekolah. So, kalau pompuan dapat Second Button dari laki tuh, maksudnya laki tuh suka dengan pompuan tuh, nak pompuan tuh ingat dia dan faham perasaan laki tuh kat pompuan tuh. Kalau pompuan tuh minat kat laki yang kasi dia button tadi, dia pun boleh confess sama, yang dia suka dengan laki tuh.

Oh yaaa, pompuan jugak boleh mintak Second Button dari laki kalau laki tuh ada lagi. 
Sangat sweet kot aku rasa, dulu time aku budak2 lagi darjah 5 camtuh, aku ingatkan high school kat Malaysia macam tu gak, rupanya tak laaa. Hahahaha :D

Okayyyy, kat sini aku nak tegaskan sekali lagi. Aku bukannya stalker negara Jepun ke, nak tiru2 lifestyle Jepun sampai nak google2, obses sangat dan blabla. Sama sekali tak okayyyy. Benda2 nih macam datang sekali waktu tengah tengok drama Jepun. So macam same goes to Hong Kong drama, Korean drama, Taiwanese drama and etc etc. Aku harap takde perspektif negatif tentang aku berkaitan dengan cite pasal Jepun kat post nih. 

Okayyy, masuk balik part bento. At last tak beli bento box kat Daiso. Satu hari, aku ada la bawak penkek nak makan dengan Hani sebelum ujian Lukisan Kejuruteraan pertengahan tahun. Ada satu hari tu pulak, Hani pulak bawak bento dia : french toast. Kitaorang makan bento sama2, ahhh sweetnye. Rasa macam tenang je makan pagi2 kat pondok sekolah time tuh sambil juniors lalu lalang macam tak pernah nampak orang makan =.=

Aku buat penkek nih pakai tepung Nona ni je.
Aiyen rekemen kat aku.
Habih cite, tak payah susah2.
Letak air, telur dan minyak, kacau, masuk dalam kuali.
Kalau makan dengan aiskrim, sedapnyaaaaaaaaa T___T

Okayyyy *bape banyak kali okayyy mau cakap =.=*, motif aku cerita pasal Daiso kat sini, aku berharap sangat2 Macbook Air Mirror tuh ada dijual kat Daiso. Senang sikit hidup aku >.<
Cermin tuh ada jual kat Amazon.com. Malas ahhhhhhh aku nak shopping online.

Thank you google.com for those pictures.

Thank you Allah, I'm still breathing on this Earth for more than 18 years.
Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menjenguk blog saya, orang asing ;)
Akhir kalam, saya menyusun 10 jari meminta maaf
sekiranya hati anda yang sangat sensitif itu terguris disebabkan blog saya.
***
Thank you so much for spending your time to read my blog, strangers ;)
Lastly, I do apologize if you were offended because of my blog.