Pages

Nak baca lagi? HEHE :D

22 June 2015

Dating Dengan Jiran Sendiri hihihihi

Bismillahirrahmanirrahim,

Assalamualaikum and greetings gaissss. First of all marilah kita menghirup habuk yang ada kat blog ni cuba tengok last post abad berapa ohmaiiii~ December 2014 kot, is it? Hahaha, ini bukan tahap bersawang, ni tahap spider beranak dah nih aku pun pelik sejak bila spider beranak.


                     sedapnye dywg nyanyi, melting taik telinga XD

So lets start the story hehehehehe.

Alkisahnya, aku baru start cuti sem Sabtu, 13 June 2015. Jiran aku ni pulak start cuti 15 June 2015. Huhu, jadi kami pun decided untuk berdating pada 17hb June 2015.

But we didnt go Kiara together. Aku keluar dengan Kak Su and Mr. Bapak ke kedai kain dulu hahaha utk cari kain pasang. Memandangkan adik beradik yang lain dah pilih warne purpleh, nak tak nak I pun pilih warne purpleh jugak. Aku baru perasan kenapa banyak sangat tudung and baju aku warna purpleh padahal bukan warna feveret. Urmm, pernah menjadi feveret back in 2008 hihi. Decided to stop loving purpleh since ada sorang minah ni aku sangat euw and dia minat gila dengan purple euw.

Baju raya tu, it just a plain dark purple, takde la fancy mana, tapi bahagian lengan dengan lutut dia nanti ada corak inai blink2. Apa aku merepek ni CORAK INAI BLINK BLINK? aaaaarmm, dia macam corak inai tapi dia blink2. haaa. Puas aku fikir nak beli tudung baru ke nak pakai tudung dalam almari tu jeh. Akhirnyaaaa, aku pun decided untuk pakai shawl saree pebende nama entah yang aku beli bulan Feb lepas. Baru pakai sekali untuk Bollywood night haritu hihihi, cantek kot shawl tu, tapi panas la kalau pakai dia.

Puas aku ulang alik depan kedai tu dah macam hape je, semata2 nak cari kain pasang. Sekejap masuk dalam sekejap keluar balik. Rambang mata kot haha! Promoter kedai tu pun entah2 "Haish makcek ni kehulu kehilir pebende ntah dah la masuk gaji lambat bulan nih!" Hahaha, tapi betul la part gaji dywg masuk lambat. Maklum la, tauke tu takut pekerja dia lari, tu yang bagi gaji malam raya tu~

Lepas tu kami pun pergi ke Billion, of coz. Borong icecream potong saje nak menyejukkan tekak sebelum bulan puasa hihihi. Pahtu kami pun pergi ke CIMB, ada la urusan aku pasal duit, bukan nak cakap duit berkepok2, tapi nak kena bayar hutang hahaha.

Keluar2 je CIMB, guess who I met. Awhhhhh, my lovely sweet jiran hihii. Tibalah masa kami berdatinggggg dan bermakan-makan gelak2 bermovie2  mwahahehehueuihueha

Dia datang dengan naik motor, hihihi dah lama tak naik motor dia kot. The hot orange motorbike. Aku ada pesan kat dia, bawa helmet lebih sebab aku takde helmet kat rumah. Teringat lak tahun 2012, aku pernah terfikir nak beli helmet juga sebab kteowg selalu lah juga naik motor sesama. Dah lamaaaaa terpisah, SPM pun daa abeh, aku pun dah lupa keinginan nak beli helmet. Mak aku pun kurang minat aku naik motor actually. IDK why, mungkin sebab I had an accident with motor huhu. 

Jadi kami pun teruskan perjalanan untuk makan tengahhari kat kedai taktau nama tapi dia belakang kedai mamak Restoren Hijas tu. Sedap okay masakan kedai nih. Lepas tu kteowg pun meneruskan perjalanan ke Kiara oyeahhh. 

Kteowg pun pergi beli tiket wayang kat LFS tu, tak banyak pun cerita ada. Yang ada pun San Andreas dengan Insidious je. Aku syorkan tengok San Andreas sebab nak tengok dwayne johnson aka the rock badan ketak ketak ohmaiiii alololo comelnye dia senyum kehkeh XD Teringat lak cite Tooth Fairy dia berlakon dulu cute jeh pakai baju wane pink #ifyousmellllllllllllllllllllllwhattherockiscookinggggg
Dah dah taknak cite panjang lebar pasal the rock, kang masuk cite wrestlemania 2012 kang harhar haritu the rock lawan john cena pahtu the rock menang weeee~ 
Kan menawan tuh? Comelnyeeeee pipi dia senyum awwww *pengsan*


Dia : Muka dia macam orang Melayu lah.
Me : Haaa, orang Jawa. -grabpopcorns
We : Hahahaha!

Bestlahhhh cite San Andreas disebabkan ada the rock nihhh HAHAHA! Nasib baik tak terlepas huhu. Puas menjerit2 dah macam director film pulak. Scary eksiden dalam cerita nih ala2 Final Destination gituu, kaki kena cocok dengan besi lah hape lah adoiii~
Lepas tu kiteowg nak balik. OTW masuk taman perumahan kteowg, singgah kedai 99speedmart, aku nak borong aiskrim potong lagi hahaha kedai ni ada perisa durian pandan coklat strawberry ohmaiii menjadi nightmare budak2 taktau nak pilih mana satu nasib baik aku dah 20, so boleh kaut semua kahkah, gigi rosak kang boleh panggil Tooth Fairy the rock aku nih <3

I knew that the day was not going to end like that. So dia decided to have a chitchat in the taman permainan like we used to do before. Kteowg tak pergi taman permainan ni, kteowg pergi ke taman permainan lagi satu yang wujud sejak 2003 ni eceh ingat lgi tahun berapa ye tak. Etcelli more to selfie berbanding chitchat hakhak.

Dekat situ kteowg pun makan aiskrim potong strawberry hahaha so sweet of us ! Dia duduk2 je atas kerusi acah2 dah dewasa tanak main buaian. ahhh haku pedulik hape, umur 8 tahun ke umur 12tahun limit naik boaian ke umur 20 tahun ke, aku nampak boaian, aku serang sampai putus. huish over!


I dont kare.

Aku bangun nak selpie dengan Dia, tak lama macam tu tiba2 ada 2 budak kecik umur lebihkurang 4 tahun kot. Main buaian aku lak tu hadohhh, ni terasa membara semangat berebut boaian nih hahaha. Dan2 lak ada budak, tadi takdo pun. Kelakar je budak2 ni, sorang over confidence buai laju2 macam nak tercampak dah aku tengok, sorang lagi tak bergerak langsung. Aku ni ada la jugak sifat keKAKAKan. lol keKAKAKan. *taktau camne nak sebut tu hahaha!* Aku pun tolong la buai budak tu, kasi konfiden kat dia sikit hahaha. 

Hujung sana ada 3 boaian baru, tapi tak best. 2 boaian sini ada memori banyak, aku lebih suka boaian nih hahahahah pebende aku cite merepek pasal boaian nih.

\(=^.^=)/

Aku pun ambik turn main boaian dengan budak2 nih, sampai la mak budak2 ni jemput naik motor nak gi beli ayam kot. Pandai je aku -,- 

Taman Permainan tu mulai sunyi. Aku dah berpeloh2 penat main boaian hahaha. Pahtu si Dia ni jadah pe lak suruh aku lompat pahtu landing kat tanah untuk tangkap gambar dah kenapeeeee. We are 20, man! ngehaaaaa. Tak lama kemudian, kiteowg pun nak balik. Terdengar bunyi motor, 2 dinasour kecik tu sampai balik. Bai dinasour.

I dont kare, tua macam ni pun aku akan main juga! ngehaaa~

Adiosssss


Oh yaaa, not to forgot. Terima kasih for the memories, Fatihahhhhh, my frengirl from tadikahood sekolahrendahhood sekolahmenengahhood universitiberjiranhood until sekaranghood.






Terima kasih kerana sudi meluangkan masa untuk menjenguk blog saya, orang asing ;)
Akhir kalam, saya menyusun 10 jari meminta maaf
sekiranya hati anda yang sangat sensitif itu terguris disebabkan blog saya.
***
Thank you so much for spending your time to read my blog, strangers ;)
Lastly, I do apologize if you were offended because of my blog.